Via den här e-tjänsten kan du som förtroendevald i Karlstads kommun eller Räddningstjänsten Karlstadsregionen begära ersättning för förlorad arbetsinkomst i samband med politiska uppdrag som du har.
Om du inte är anställd inom Karlstads kommun måste du bifoga underlag som styrker din begäran om ersättning. De underlagen laddas upp digitalt som filer i e-tjänsten. Du kan fota din lönespecifikation och bifoga din begäran.
Eftersom din begäran handläggs av respektive förvaltning eller förbund så kan inte uppdrag för olika nämnder och förbund sammanföras i en begäran.
E-tjänsten kräver inloggning och signering med e-legitimation. Om du vill så kan du spara och återuppta ditt ärende senare. Då klickar du på "Spara"-knappen och kan senare logga in på "Min sida" med e-legitimation och återuppta ditt ärende. Om du vill skicka in ärendet så klickar du på "Slutför" och signerar med din e-legitimation.
Du får en bekräftelse på att du skickat in din begäran till den e-postadress du angivit. Ärendet hanteras sedan av respektive nämnd eller förbund som ersättningen berör.
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att du ska få din ersättning. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden allmänt intresse.
Det är aktuell nämnd/styrelse som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter. På vår webbplats hittar du information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss.
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter på karlstad.se/personuppgifter.
Klicka på "Logga in" för att fortsätta.