Har du byggt klart?
Då är det dags för dig som sökande, kontaktperson (ombud) eller kontrollansvarig att att meddela oss att byggprojektet är avslutat. Innan du får börja använda det du ansökt eller anmält måste du ha ett slutbesked.
I ditt startbesked står det vilka handlingar du ska lämna in när du begär slutbesked.
Uppgifter att ha till hands
Bank-ID
För att lämna in dina handlingar loggar du in med bank-ID. Eftersom du loggar in med bank-ID kan du när som helst under din registrering spara och välja att fortsätta senare genom att gå in på ”Mina ärenden” längst upp på sidan.
Är du redan inloggad, tryck Nästa.
Handlingar
Du har tidigare fått ett beslut där det framgår vilka handlingar du ska skicka in när du begär slutbesked. Det är nu dags att ta fram dessa handlingar.
Vad händer när du har begärt slutbesked?
Vi kommer att gå igenom de handlingar du har lämnat in och då göra bedömningen om vi kan lämna slutbesked och om byggnaden eller byggnadsdelen kan börja användas. Om vi saknar något för slutbesked kommer vi att höra av oss till dig.
Problem att logga in?
Har du problem med e-tjänsten, kontakta då gärna Kontaktcenter på karlstadskommun@karlstad.se eller telefon 054-540 00 00