Har du betalt parkeringsavgift i någon av kommunens parkeringsautomater men inte fått ut någon parkeringsbiljett? Eller tycker du att det blivit fel med betalningen på något annat sätt? I denna e-tjänst lämnar du de uppgifter som behövs för att vi ska kunna hitta ditt köp i systemet och besluta om du är berättigad till återbetalning eller inte.
Ibland kan pengar reserveras på ditt bankkonto trots att ditt köp av parkeringsbiljett av någon anledning misslyckades. Dessa pengar ska komma tillbaka till ditt konto automatiskt efter senast tre bankdagar utan att denna ansökan behöver användas. Har du varit med om ett misslyckat köp där pengar reserverats på ditt bankkonto? Avvakta gärna då några dagar efter misslyckat köp innan du gör en ansökan om återbetalning och säkerställ att inte pengarna redan kommit tillbaka till ditt bankkonto.
Har det blivit fel med din betalning och du har använt någon av våra leverantörer för mobilbetalning ska du inte använda denna e-tjänst, utan istället kontakta kundtjänst hos den leverantör du använt.
E-tjänsten kräver e-legitimation.
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att hantera ditt kundtjänstärende om återbetalning av parkeringsavgift. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden avtal.
Det är Karlstads Parkerings AB som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter. Mer information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på vår webbplats www. karlstad.se/personuppgifter.
Klicka på "Logga in" för att fortsätta.