Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Gå till min sida Min sida
Min sida
  • E-förslag
  • Personuppgiftshantering
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil
Kontakta oss

Kontaktcenter
Tfn:054-540 00 00
Ange knappval 1

E-post:karlstadskommun@karlstad.se

Verksamhetsbidrag - pensionärsföreningar och föreningar för funktionsnedsatta

Verksamhetsbidraget är till för att underlätta finansieringen av föreningens ordinarie verksamhet.

Bidrag för pensionärsföreningar

Pensionärsbidragets storlek grundar sig på antalet medlemmar i senaste årsredovisningen. Med medlem menas den som vid senast avslutat verksamhetsår var registrerad som medlem och boende i Karlstad och har betalat föreningens medlemsavgift, dock lägst 100 kronor per år. Bidraget gäller för det år det utbetalas men grundar sig på uppgifter för föregående verksamhetsår.


Bidrag till föreningar för personer med funktionsnedsättning

Verksamhetsbidrag består av tre delar:

  1. Ett grundbidrag som baseras på antalet medlemmar där också bidrag till lokalhyra kan ingå. I grundbidraget ingår kostnader för porto, telefon, aktiviteter, material, möten med mera.
  2. Ett bidrag för särskilda kostnader på grund av medlemmars funktionsnedsättning.
  3. Ett bidrag för särskilda kostnader på grund av speciell verksamhet eller en omfattande och bred verksamhet.


Så här ansöker du

Verksamhetsbidrag söks varje år och ansökan ska vara inne senast den 1 november inför nästa år.

Om en förening består av flera sektioner är det huvudföreningen som ska ansöka om bidraget. En förening som är organiserad i kretsar och avdelningar ska söka bidrag via sin krets eller sin avdelning.

För att ansökan ska gälla måste följande handlingar skickas in:

  • Ansökan (fylls i och skickas direkt i e-tjänsten)
  • Verksamhetsberättelse
  • Resultat- och balansräkning
  • Revisionsberättelse
  • Verksamhetsplan och budget för innevarande år

Du kan välja att bifoga handlingarna direkt i e-tjänsten eller skicka dem separat via post.


Information om hur vi hanterar dina personuppgifter

De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att du ska kunna ansöka om verksamhetsbidrag för pensionärsverksamhet och verksamhet för funktionsnedsatta. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden rättslig förpliktelse.

Det är vård- och omsorgsnämnden som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter. På vår webbplats hittar du information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss.

Information om hur vi hanterar dina personuppgifter på karlstad.se/personuppgifter.

 

Tryck på ”Nästa” för att ansöka om verksamhetsbidrag.

Nästa

Kontakta oss

Tel: 054-540 00 00
Öppettider: Måndag-Fredag 8-16:30

Besök oss

Västra torggatan 26
Bibliotekshuset

Snabblänkar

  • E-förslag
  • Personuppgiftshantering
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse