En positiv utveckling för våra studerande förutsätter goda möjligheter att föra fram klagomål. Vårt mål är att du skall känna att all personal snabbt och konstruktivt tar hand om dina klagomål och därför är det viktigt att du vet vart du ska vända dig. Inom Karlstads kommun använder vi följande modell:
- I första hand ska du vända dig till den personal som du möter i det dagliga arbetet eller den personal som du själv anser berörs.
- Om du efter samtal med personalen fortfarande har klagomål så gör du enligt följande:
- För klagomål gällande gymnasieskola: kontakta i första hand ansvarig rektor och i andra hand gymnasiechef på skolan. Gäller klagomålet skolsköterskans eller skolläkarens verksamhet kontaktar du Kristina Norman, 054-540 29 07.
- För klagomål gällnade vuxenutbildning: kontakta i första hand ansvarig rektor hos utbildaren där du studerar och i andra hand rektor på Vuxenutbildningscenter.
- Om du efter ovanstående kontakter fortfarande har klagomål använder du denna e-tjänst.
Vår erfarenhet är att det personliga samtalet ger bäst förutsättningar att lösa den uppkomna situationen men du kan naturligtvis använda denna e-tjänst. Även om vi inte kan lämna svar direkt, kommer du att kontaktas så snart som möjligt.
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att utföra vår utbildningsverksamhet. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden myndighetsutövning eller uppgift av allmänt intresse.
Det är gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter. Mer information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på vår webbplats www. karlstad.se/personuppgifter
Vill du lämna ditt klagomål via denna e-tjänst tryck på ”Nästa”.