En positiv utveckling för våra barn och ungdomar förutsätter goda möjligheter att föra fram klagomål. Vårt mål är att du skall känna att all personal snabbt och konstruktivt tar hand om dina klagomål och därför är det viktigt att du vet vart du ska vända dig. Inom Karlstads kommun använder vi följande modell:
- I första hand ska du vända dig till den personal som arbetar närmast ditt barn eller den personal du själv anser berörs.
- Om du efter samtal med personalen fortfarande har klagomål kontaktar du ansvarig rektor.
- Om du efter ovanstående kontakter fortfarande har klagomål kan du lämna in ett skriftligt klagomål genom att klicka på Nästa och fylla i formuläret.
Du kan också kontakta utredare på telefonnummer 054- 540 31 16 eller 054-540 46 49.
Även om vi inte kan lämna svar direkt, kommer du att kontaktas så snart som möjligt, dock senast inom två veckor.
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att säkerställa att barn och elever får sina rättigheter tillgodosedda samt att verksamheten är likvärdig och effektiv. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden allmänt intresse.
Det är Barn-och ungdomsnämnden som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter. På vår webbplats hittar du information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss.
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter på karlstad.se/personuppgifter.
Klicka på "Nästa" för att fortsätta.