Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • E-förslag
  • Personuppgiftshantering
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil
Populära tjänster
  • Min Sida -barnomsorg
  • Frånvaroanmälan - grundskolan
  • Ansök om förskola och pedagogisk omsorg
  • Ansök om fritidshem
  • Autogiro
  • Sök och låna om böcker
  • Felanmälan
  • Boka borgerlig vigsel
  • Karlstadsbuss
  • Ansök om trädfällning

 

Personuppgiftslagen
Vid handläggning av ditt ärende registreras och behandlas dina uppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen PUL. På datainspektionens hemsida får du veta mer.
Till Datainspektionen

Om e-legitimation

Det är viktigt för oss att du ska känna dig säker när du använder våra e-tjänster. Därför har vi på vissa tjänster valt att du måste logga in med din e-legitimation så att vi vet att du verkligen är du. E-legitimation är en beprövad och säker lösning. 

Du kan använda samma e-legitimation till andra e-tjänster hos exempelvis banker, Skatteverket, Försäkringskassan, Apoteket och många andra organisationer och företag som erbjuder e-tjänster på Internet. 

Lika personligt som ett körkort 
Din e-legitimation använder du när du legitimerar dig och när du skriver under handlingar elektroniskt på Internet. En e-legitimation är lika personlig som ett körkort eller ett vanligt id-kort. Om ni är flera i familjen som använder e-tjänster behöver ni ha varsin e-legitimation. Det går bra att spara flera i samma dator eller på samma usb-minne.
 
Du kan följa ditt ärende
På flera av våra e-tjänster som kräver e-legitimation kan du se aktuell status på ärendet under fliken Mina ärenden.
 
Skaffa e-legitimation
För att få en e-legitimation måste du ha ett svenskt personnummer och uppnått en viss ålder. För att skaffa e-legitimation kontaktar du din internetbank. Läs mer på respektive banks webbplats.

Telia erbjuder e-legitimation till dig som inte är internetbankkund.
 
På länken http://www.e-legitimation.se/ finns utförlig information om hur du skaffar dig e-legitimation. 
 
Giltighetstid
Giltighetstiden för en e-legitimation är begränsad. Om du får problem med att logga in bör du därför först kontrollera om giltighetstiden har gått ut. Det kan du göra på utfärdarens (bankens eller Telias) webbplats.
 
Här kan du testa din e-legitimation
Det finns olika utgivare av e-legitmationer. Klicka på länkarna här nedan för att testa ditt e-leg och få support.
BankID 
Mobilt BankID
Nordea
Telia
 
Tekniska krav 
BankID
Mobilt BankID
Nordea
Telia

Support
Om du har problem med nedladdningen eller installationen av din e-legitimation ska du kontakta kundtjänst hos den utfärdare(banken eller Telia) där du fått din e-legitimation.
BankIDs supportsida
Nordea
Telia
 
Kommunanställda i Karlstads kommun
Personal som är anställda i Karlstads kommun och som använder kommunens SITHS-kort för att hantera sina e-tjänster, rekommenderas att inte uppgradera programvaran NetID på sin arbetsdator. Inloggning med SITHs-kortet kan då sluta fungera.
 
Mer information
Fördjupad information om e-legitimation hittar du på www.e-legitimation.se och CGI sida om e-legitimation
 

Kontakta oss

Tel: 054-540 00 00
Öppettider: Måndag-Fredag 8-16:30

Besök oss

Västra torggatan 26
Bibliotekshuset

Snabblänkar

  • E-förslag
  • Personuppgiftshantering
  • Startsida e-tjänster
  • Tillgänglighetsredogörelse